Veřejná doprava

Jak určitě mnozí z vás už vědí, začínáme mít problémy s veřejnou dopravou, tentokrát hlavně autobusovou. Největší komplikace mají postihnout především náš Středočeský kraj. Údajně se mají redukovat konkrétně z našeho směru do Prahy spoje ze čtyřiceti dvou až na pouhých devět. Kde je zakopaný pověstný pes, řekl jsem si? Dopravci jsou soukromé firmy a někde dokonce funguje jakási rádoby konkurence. Vrtalo mi hlavou kdo a prostřednictvím jaké moci rozhoduje o bytí a nebytí autobusových linek.

Doteď jsem měl za to, že občané obcí a měst prostřednictvím svých zástupců sami poptávají službu po dopravě a jednotlivé dopravní firmy jim takové služby nabízí. Tečka, konec. To je ale velký omyl. To bychom mesměli žít v sociálním státě blahobytu. Jak je ze zpráv zřejmé, kraj dotuje jednotlivé spoje a tudíž nepřímo rozhoduje o tom, jestli se ta která autobusová linka vůbec zavede. Potud by se zdálo, že kraje dělají něco prospěsného pro lidi, co musí především každý den dojíždět za prací, aby neměli tak drahé jízdné. To je to, co je na první pohled vidět. Co ale vidět není je skutečnost, že peníze, kterými kraje dotují nejen dopravu, museli nejdříve někde vzít. Tiskárnu na peníze nemají a tak jejich příjem spočívá v oloupení lidí prostřednictvím daní. To v důsledku znamená, že lidé si sami dotují svou dopravu a to i ti co nikam necestují. Jak efektivní je takové centrálně plánované hospodářství, za které by se nemusel stydět kdejaký komunistický režim si udělejte sami. A to nezmiňuji přímo ukázkové korupční prostředí kde o bytí a nebytí autobusového spojení rozhoduje jakýsi anonymní úředník. V neposlední řadě názor cestujících, tudíž zákazníků samozřejmě nikoho nezajímá.
Odkazy na zprávy na iDnes seřazené postupně podle data:

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *